Mijn eerste weekje in de Filipijnen! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jolein Cillissen - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje in de Filipijnen! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Jolein Cillissen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje in de Filipijnen!

Blijf op de hoogte en volg Jolein

28 April 2014 | Filipijnen, Calinan

Na het lange wachten is het nu toch echt werkelijkheid geworden. Ik ben in de Filipijnen!! Op Maandag 21 April vertrok mijn vliegtuig om 22:00 vanaf Schiphol naar Abu Dhabi. Na een vliegreis van 6 uur kwam ik rond 06:35 aan op Abu Dhabi, daar moesten we 3 uur wachten totdat onze volgende vlucht naar Manilla weer vertrok. Om 09:10 mochten we inchecken en rond 10;10 gingen we de lucht in voor maat liefst 9uur.. ik zag er best wel tegenop. Maar achteraf viel het reuze mee omdat ik de helft van de tijd heerlijk heb geslapen! Ik was zo moe van alle spanning en de vorige vliegreis. Rond 22:55 in de Filipijnsetijd landde we op Manilla! YES, we zijn er bijna!! Nou deze gedachten werd gelijk doorbroken, door een mega wachtrij van 1, 5uur voor de douane.. na het wachten en het zoeken naar de nieuwe gate konden we gelijk door het vliegtuig in richting Davao, het vliegtuig steeg op rond 04;05 en we landde alweer om 05;55 in Davao. Nog even 1 uurtje in de auto en na de lange reis waren we dan toch eindelijk aangekomen op de plaats van bestemming, Hospital isaac T. robillio in Calinan!

We kregen als eerst een rondleiding door het ziekenhuis, het ziekenhuis is heel anders dan in Nederland het is erg klein en er zijn veel open ruimtes waardoor er ook honden en katten in het ziekenhuis lopen. het ziekenhuis bestaat uit 60 bedden. Na de rondleiding kregen we ons huisje te zien, het is erg klein maar eventjes wennen en dan is het prima!! ik was dood moet nadat ik al mijn spullen had uitgepakt, ik ben daarom die dag ook erg vroeg gaan slapen.

na een heerlijke nachtrust, mochten we weer vroeg uit de veren want om 07:00 staat het ontbijt alweer klaar. Na het ontbijt zijn we naar de supermarkt gegaan met een tricycle, dit is een motor met een aangebouwd bakje. We liepen de supermarkt in en iedereen keek ons aan, ze vroegen onze namen en waar we vandaan kwamen. Ik moest er even aan wennen dat iedereen het zo bijzonder hier vind om een blank iemand te zien. Nadat alle boodschappen gedaan waren, zijn we naar een zwembad hier in de buurt geweest. Dit was heel mooi en heel lekker om even af te koelen!

Het eerste weekend hadden we gelijk besloten om naar het eiland Samal te gaan. Rond 1 uur vertrokken we, en verbleven we in een mooi resort. Nadat we aankwamen hebben we gelijk onze bikini's aangetrokken en zijn we naar de zee gegaan. Wat is het hier ontzettend mooi! mooie palmbomen mooi strand, echt heerlijk! 's avonds zijn we nog even iets gaan drinken en zijn we gaan slapen.

De volgende dag gingen we naar de watervallen dit was ook heel mooi en heerlijk verkoelend! de mensen daar vonden ons weer heel interessant, ze gilde wanneer ze ons zagen en wilde met ons op de foto, ik voelde me heel erg beroemd, haha! die avond zijn we naar een schuimparty geweest op het strand dit was erg leuk om mee te maken! alle mensen spraken je aan, en gaven je complimenten! het eerste compliment wat ik kreeg was; You have a very nice nose! haha ik lachte me dood zoiets heeft nog nooit tegen mij gezegd! echt heel grappig!

de laatste dag van het weekendje zijn we naar de vleermuizengrot geweest, nou ik wist niet wat ik zag. Er leefde daar 2, 5 miljoen vleermuizen! Na de vleermuizen zijn we nog heerlijk aan het strand gaan liggen, en kwam Doods (onze chauffeur) ons ophalen om weer terug te gaan naar het ziekenhuis.

Vandaag kregen we een introductie bij verschillende instellingen, we dachten dat we als eerst naar het weeshuis gingen maar we gingen als eerst naar de philippine's eagles. Dit is een klein vogelpark, hier hebben we even rond gekeken. Buiten het vogelpark kon je met een slang op de foto, na al mijn moed verzameld te hebben ben ik met de slang op de foto gegaan. Daarna zijn we naar de weeskindjes geweest, hier kregen we uitleg over hoe de kinderen in dit weeshuis terecht komen. daarna hebben de kinderen voor ons gezongen, echt heel lief! daarna gingen we naar de ambulance hier mochten we even rondkijken en vragen stellen. Daarna zijn we naar de abused girls gegaan, dit vond ik erg indrukwekkend, ook zij hebben voor ons gezongen en een dansje gedaan, heel mooi. Na de abused girls zijn we naar de street children gegaan, hier zitten jongens die misdrijf hebben gepleegd. hier vertelde ze hoe het strafsysteem werkt in de Filipijnen bij jonge jongens, dit vond ik erg interessant!

zo dit zijn mijn belevingen tot nu toe, mijn volgende reisverslag ontvangen jullie over ongeveer 1 week!

Liefs en groetjes vanuit de Filipijnen, Jolein!

  • 28 April 2014 - 16:01

    Maartje Dercks :

    Hee Jolein!
    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Ben benieuwd naar je volgende reis verslag :)
    Liefs Maartje

  • 28 April 2014 - 16:33

    Joke En Lou:

    hoi jolein leuk om dat allemaal te lezen wij wensen jou heel veel plezier en succes met je stage groetjes van joke en lou.

  • 28 April 2014 - 16:38

    Tine:

    Hallo meissie,

    Wat heb je al veel meegemaakt, en indrukken opgedaan. !! Fijn dat de reis voorspoedig verlopen is, en vooral dat je het zo goed naar je zin hebt.! De foto's op FB volg ik op de voet!! Ga vooral verder met genieten, en laat ons maar iedere week genieten van je verslagen en foto's . !! Ik vind de foto met de slang erg stoer , maar weet dat jij dat allemaal wel aandurft. Groetjes en vooral dikke kusjes . Mama xxxxxxxx

  • 28 April 2014 - 18:28

    Papapiet:

    Hallo Jolein(kanjer)
    Bedankt voor het mooie reis verslag geeft ons kleine indruk van je beleving.
    Erg goed je schijft gelukkig zeer pos. over je eertse indruk
    Hou de sfeer in de groep en ik wens je nog een fijne stage(werk)
    het gaat je goed laat het volgde riesverslag maar komen
    Groetjes aan allen
    Een dikke knuffel SCHAT (en kanjer)XXXXXXXX
    Groetjes papapiet

  • 28 April 2014 - 20:06

    Rieny Vos:

    Hoi Jolein.

    Ik dacht laat ik Jolein ook eens wat schrijven, nou je hebt al een hele reis achter
    de rug..
    Leuk je verslag en dat iedereen je dag / week kan meebeleven wat je daar in dat verre land allemaal ziet en meemaakt.Maar gelukkig is er internet, ver weg maar toch dicht
    bij.Jolein heel veel plezier met je stage en als je de kans krijgt geniet van de omgeving.Ik lees je vlg verslag wel weer, je hoort nog.Doeg Rieny Vos

  • 28 April 2014 - 21:00

    Karina:

    Hallo Jolein,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, het is een lange reis maar dan heb je ook wat!! ;)
    Leuk reisverslag! Geniet van alles om je heen, dat gaat jou wel lukken!
    Je hebt nu al heel wat beleefd!
    We kijken uit naar je volgend verslag,
    Geniet ze!!!

    Groetjes Karina & fam.

  • 29 April 2014 - 14:23

    Jits:

    Jolein!! Wat super om dit te lezen! Heel veeel plezier, ik wacht op het volgende verslag!! Liefss xx

  • 29 April 2014 - 17:14

    Christine:

    Hallo Jolein,

    Fijn dat je zo goed bent aangekomen na de gehele lange reis.
    Je verslag lekker gelezen en vind het super en ook super stoer.
    Geniet maar van alles wat je meemaakt.Stoer hoor met die slang maar dat durf jij wel.
    Hoop volgende week weer iets van je te lezen.Wacht met spanning af.
    Groetjes en dikke kus Andre en Christine

  • 30 April 2014 - 10:39

    Annie Frieling :

    Hallo Jolein wat een mooi verhaal en dat van een week echt mooi We wachten op je volgende verhaal .Je maakt zo wel van alles mee ook aan de foto,s te zien Heel veel groetjes ook van Annie en Jan

  • 01 Mei 2014 - 08:06

    José:

    Hoi Jolein.
    Met even rustig je verslag gelezen!
    Wat een reis zeg.....
    Fijn dat alles goed gegaan is.
    Leuk zo te lezen waar jullie dat allemaal doen, erg interessant!
    Ik verheug me al op je volgende verslag!
    Nog heel veel leermomenten,
    Groetjes José en Adriaan x

  • 03 Mei 2014 - 07:27

    Roxan:

    He Jolein,
    Ik weet nog dat we samen aan werk waren en dit nog maar een plan was wat misschien uitgevoerd ging worden. Nu zit je er al meer als een week en zie ik prachtige foto's voorbij komen, wat gaat de tijd snel!
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en die slang brr heel stoer!
    Geniet ervan en inderdaad zoveel mogelijk de omgeving verkennen van zn mooi land!
    En natuurlijk ons jaloers maken door veel foto's van het mooie weer/strand/ je bruine kleurtje te plaatsen hihi.

    En succes ook met je stage!

    Groetjes Roxan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolein

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 8489

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Juli 2014

Stage in de Filipijnen 2014

Landen bezocht: